- Informatizace
- likvidace prostoru a času (řádově lepší možnosti synchronizace v času a prostoru) - Intelektualizace
- EU: levné produkty => produkty s vysokou přidanou hodnotou - Globalizace
- Superturbulence
- Sežer nebo budeš sežrán
- speed management
- obrovské množství volného kapitálu a jeho rychlé přesouvání - Superkonkurence
- zákazník už není pán ani král: zákazník je diktátor
- dlouhá pauza od velké války = zásadní inovace (jaderná energie, radar, letectví, kosmonautika, IT) + obrovská náročnost na výkonnost průmyslu (denně stovky zničených tanků a letadel)
- vynucená spotřeba
- nadnormativní zásoby - Rozmanitost
- segmentace
- Vnímaná hodnota: to, co zákazník vidí a je za to ochoten zaplatit - Militantnost
- supertechnologie – nízká materiálová náročnost - Miniaturizace
- nanotechnologie - Ekologizace vs. devastace
- Genetizace
- AIDS, TBC, SARS..
více:
- Prof. Ing. Zdeněk Souček, DrSc.:"Úspěšné zavádění strategického řízení firmy", Professional Publishing
- "Firma 21. století", Moderní řízení, 4/2004
- "Božská pohoda nebo nátlak?", Moderní řízení, 4/2003
Žádné komentáře:
Okomentovat